Tips och råd innan du köper hemsida

En hemsida är den plats du presenterar ditt företag och vad du erbjuder dina kunder. Oavsett om du har ett tjänsteföretag eller ett företag som säljer produkter handlar det om att skapa en känsla för besökarna på hemsidan. Men för att nå dit behöver du ställa vissa frågor till dig själv. Här kommer en guide som kan hjälpa dig att komma vidare i din digitala marknadsföring.

.

10 konkreta tips

1.

Sätt upp ett tydligt mål du vill uppnå.

2.

Sätt en budget för vad insatsen ska få kosta.

3.

Vilken typ av försäljning ska du bedriva B2B eller B2C? D.v.s. företag eller privatpersoner.

4.

Hitta din USP d.v.s. din unique selling point. Vad skiljer dig från konkurrenterna?

5.

Identifiera din målgrupp. Vem ska du nå i första hand.

6.

Hur beter sig din målgrupp, vad tycker de om, var finns de, lokalt regionalt?

7.

Håll koll på konkurrenterna har de missat något som du kan lyfta.

8.

Vad vill du att din målgrupp ska göra på din hemsida? Ta kontakt, handla eller beställa.

9.

Tänk efter vad du kan göra själv och vilka tjänster du behöver köpa.

10.

Kom ihåg varför du gör detta och peppa dig själv på vägen.

Vi börjar med ett möte

Vi finns med hela vägen och börjar gärna med ett förutsättningslöst möte där vi kan guida dig och göra rätt val innan  du bestämmer dig för vad du behöver.